משלוח חינם לנקודת איסוף בקנייה מעל 220 ₪

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוברים את המיתוס על קפאין: בריא או לא בריא?

קפה עם סטטוסקופ

קפה הוא אחד המשקאות הנצרכים ביותר בעולם. בעשורים האחרונים, צריכת הקפה משכה חוקרים רבים לבחון את השפעת הקפה על הבריאות. עדויות מדעיות אחרונות הראו כי צריכת קפה יכולה להיות קשורה לירידה בתמותה ממחלות לב וכלי דם ומחלות נוירולוגיות, סוכרת סוג II, וכן סרטן רירית הרחם והכבד, בין היתר.

החוקרים ניסו לבדוק את הקשר בין צריכת קפה והשפעתו על מערכת החיסון לבין התפתחותם של המחלות האוטואימיוניות הרלוונטיות ביותר. מחקר גדול בבריטניה הראה לאחרונה שצריכה של כוס עד שתי כוסות קפה ליום יכולה להעניק סיכון מופחת של 21% למוות כתוצאה מהתקף לב, וצריכה של למעלה מ-2 כוסות ביום יכולה להוביל לסיכון מופחת של מוות ב-31%. בנוסף, המדע גורס שלקפה יש גם השפעה על הפחתת הסיכון לסרטן. בפולי קפה יש נוגדי חמצון רבי עוצמה מסוג פוליפנולים היכולים להשפיע על ביטוי ה-DNA ויכולים למנוע התפתחות של תאי סרטן.

 

אז איך למעשה הקפאין משפיע על המוח שלנו?

ההסבר בפשטות הינו כי הקפאין מגרה את המוח ואנחנו מתעוררים ונעשים יותר רעננים לא בזכות אנרגיה מסתורית אלא בגלל שהקפה “מורח” את המוח ומשכנע אותו שאינו עייף. כאשר המוח עייף משתחרר בו חומר כימי בשם “אדונסין” המנטרל את הכימיקלים המגרים את המוח הקרויים רצפטורים.

הקפאין מחקה את האדונסין וסותם את הרספטורים ומונע מהאדונסין להגיע אליהם. המוח, נייטרלי ושחור שלום, ממשיך לבנות גירויים ומגדיל את מספר הרספטורים שיספיקו גם לקפאין וגם לאנדוסין. הקפאין כבר לא משפיע וצריך להגדיל את הכמות…

הקפאין מחקה את האדונסין וסותם את הרספטורים ומונע מהאדונסין להגיע אליהם. המוח, נייטרלי ושחור שלום, ממשיך לבנות גירויים ומגדיל את מספר הרספטורים שיספיקו גם לקפאין וגם לאנדוסין. הקפאין כבר לא משפיע וצריך להגדיל את הכמות…כאשר מדברים על קפה מיד חושבים על הקפאין שבו, אך צריך לזכור שבקפה קיימים מרכיבים נוספים המסייעים בהורדת סיכונים בריאותיים.

אישה שותה קפה

 

לאן נעלם הקפאין בקפה נטול הקפאין שלכם?

אנחנו תיארנו לעצמנו שפולי הקפה עוברים תהליך בו מסירים את הקפאין מהם עד לבלי שוב. למעשה, המציאות היצרנית של היום היא לגמרי אחרת. יצרני קפה שומרים את הקפאין הנוצר בתהליך ניקוי הפולים ומשתמשים בו בשנית. תמציות הקפאין המרוכזות מתאימות למכירה חוזרת ונרכשות על ידי חברות של משקאות קלים ומוגזים עתירי קפאין ויצרני תרופות שונות.

בסופו של עניין, ישנן דעות מלומדות לכאן ולכאן. ירחוני בריאות מובילים חושפים מחקרים רבים שנעשו בקבוצות גיל שונות ועם כמויות שונות של קפאין, כל מחקר והמסקנה שלו.

למידע וייעוץ לעסקים
הטופס נשלח בהצלחה!
דילוג לתוכן