משלוח חינם לנקודת איסוף בקנייה מעל 220 ₪

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערביקה מול רובוסטה – מה יותר טעים לי?

מטע פולי קפה

ישנם מינים שונים של פולי קפה, אך שני המינים הנפוצים והמבוקשים ביותר הם ערביקה ורובוסטה. ההבדלים העיקריים ביניהם, נעים סביב נושאים כמו טעם, מוצא, מראה ומחיר.

 

קפה ערביקה (Arabica)

התגלה במאה ה-18, ושמו נגזר ממקורו – חצי האי ערב. יחד עם זאת, פולי קפה מסוג זה קיימים גם בתימן, בסודן ובאתיופיה. על פי אחת האגדות, הפולים התגלו לראשונה באתיופיה כאשר רועה צאן שם לב להתנהגותן החריגה של העזים, לאחר שאלו אכלו מפירותיו של שיח הקפה. הערביקה אכן כולל קפאין, אך בכמות נמוכה יחסית לזן הרובוסטה (0.8% – 1.7%) ועל כן טעמו של קפה מסוג זה הוא עדין יותר. אך חשוב לזכור כי טעמו של הקפה מושפע באופן משמעותי מאופן הגידול של הקפה, מהאזור שבו הוא גדל ומשיטות העיבוד שלו.

קפה ערביקה המהוה כ- 70% מתפוקת הקפה העולמית, גדל באדמות עשירות במינרלים. עץ קפה יכול לשאת בעת ובעונה אחת פרחים, פרי בוסר ופרי בשל ולכן צריך לקטוף את הפרי בצורה סלקטיבית בידיים , ואי אפשר להיעזר במכונות. עבודה זו מייקרת את מחיר הערביקה מאוד. זהו קפה ניחוחי ומלא, חריף בטעמו ותכולת הקפאין שלו נמוכה. לחצו כאן לקפסולות הקפה המעולות של ספגרדו

צמח הקפה של סגפרדו

קפה רובוסטה (canephora)

לעומת זאת, קפה רובוסטה, המהווה כ- 30% אחוזים מתפוקת הקפה העולמית, הינו בעל תכולת קפאין גבוהה יותר 1.6% – 2.8% , ולכן משתמשים בו בתערובות מיוחדות. את עץ הרובוסטה קוטפים בעזרת מכונות והוא מניב פירות כבר לאחר שנתיים לעומת 4 שנים בעץ ערביקה, דבר המוזיל את מחירו בצורה משמעותית.

לסיכום, קפה הערביקה נחשב לקפה איכותי, יקר, בעל טעם מעודן ודרישות גידול מורכבות, לעומת זאת, קפה הרובוסטה נחשב לקפה חזק יותר, זול, עממי, נוח לייצור ושימוש.

אם קשה לכם להחליט איזה מבין סוגי הקפה הוא המועדף עליכם, תמיד תוכלו ליצור תערובות קפה משותפות, וליהנות מקפה מצוין, עשיר ביתרונות של השניים.

למידע וייעוץ לעסקים
הטופס נשלח בהצלחה!
דילוג לתוכן