משלוח חינם לנקודת איסוף בקנייה מעל 220 ₪

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להתעורר ולהריח קפה (גדול!)

אישה שותה קפה

קטן, בינוני, גדול; קצר, ארוך, ג’מבו – עלינו להתמודד מידי יום עם הצורך לבחור את הגודל “הנכון” באוכל, בבגדים ובפריטים יומיומיים אחרים. האם  יכול להיות כי הגודל שאנו בוחרים משקף עד כמה אנו מרגישים חזקים? האם ייתכן שכאשר אנו מרגישים פחות חזקים אנחנו נוטים לבחור קפה גדול כדי לגרום לעצמנו להרגיש טוב יותר? האם לכך שאנו רואים מישהו אחר מזמין משקה גדול או קטן יש השפעה על איך אנחנו תופסים את אותו אדם?

אז איך גודל כוס הקפה קשורה לאישיות שלך?

כדי לבחון שאלות מעניינות אלה ערכה קבוצת חוקרים* מחקר צרכנים שכלל כמה ניסויים. באחד הניסויים ביקשו החוקרים מן המשתתפים לקרוא כמה תרחישים ולענות על כמה שאלות בנוגע לדמויות שהופיעו בהם. התרחישים היו תמיד על אדם שנכנס לחנות מיצים, לפיצרייה או לבית קפה וצריך לבחור בין שלושה גדלים: קטן, בינוני או גדול. המשתתפים התבקשו להעריך את האדם שבסיפור לפי קריטריונים שונים – שניים מהם קשורים למעמד (“בעל מעמד גבוה” וכבוד) ואחרים שאינם קשורים ישירות למעמד (כמו אם האדם ישר או מושך).

התוצאות הראו כי האנשים שבחרו את המוצרים הגדולים ביותר הוערכו כבעלי מעמד גבוה יותר מאשר אלה שבחרו את הגודל הבינוני או הקטן.  שיפוטיות מעניינת נכון?

אלה שבחרו את הגדלים הקטנים נתפסו כבעלי המעמד הנמוך ביותר. על הערכות אחרות, מלבד השיפוט בדבר המעמד, לא ניכרה כל השפעה של גודל המוצר.

ממצאים אלה מצביעים על כך שכאשר אנו רואים אדם עם ספל גדול קפה, אנחנו נוטים לייחס לו יותר כוח. יתרה מזאת, כאשר אחרים רואים אותנו מחזיקים ספל קפה גדול, הם עשויים לייחס לנו יותר כוח. נראה שאם אנו רוצים להקרין כוח כדאי לנו לבחור את ספל הקפה הגדול ביותר… אפילו אם נשתה רק את מחציתו.

מעניין מה האיטלקים היו חושבים על זה כשאר הם שותים בעיקר אספרסו קצר….

בכל מקרה ההנאה עם קפסולות הקפה של סגפרדו מובטחת בכל גודל קפה שתבחרו…

מבוסס על מאמר prodcut as a signal of status /2012

למידע וייעוץ לעסקים
הטופס נשלח בהצלחה!
דילוג לתוכן