משלוח חינם לנקודת איסוף בקנייה מעל 220 ₪

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוגי קפה – המדריך המלא

מגוון כוסות קפה

מאספרסו קצר ועד קפוצ’ינו…איך שותים באיטליה וגם בישראל קפה?

אספרסו הוא אחד ממשקאות הקפה הפופולריים ביותר באיטליה בפרט ובעולם בכלל ומהווה בסיס למגוון אדיר של משקאות קפה אחרים. קפה אספרסו הינו שיטת חליטת קפה ולא סוג קפה או שם של תערובת, החליטה מתבצעת במכונה מקצועית, תחת לחץ של מים רותחים וכאשר הקפה הקלוי טחון לטחינה בינונית או עדינה. חליטת אספרסו מפיקה כמות קטנה של קפה, מרוכז מאוד וכאשר מדובר על קפה איכותי ועל חליטה מקצועית – הטעם עשיר מאוד, ארומה מדהימה וכמובן שכבת הקרמה החיונית כל כך לטעם . ממש כמו באיטליה.

 

אספרסו קצר SOLO

חליטת אספרסו קלאסית של משקה זה כוללת 30 מ”ל של נוזל קפה מרוכז וחזק ושכבה דקה של קרמה, מעין קצף עדין ומלא ארומה. הקרמה חיונית לאספרסו מוצלח והיא בעצם מיצוי השומניות שקיימת באופן טבעי בפולי הקפה.

כוס קפה הפוך אספרסו

 

להכנת אספרסו קצר של 30 מ”ל משתמשים בכ- 6-7 גרם של פולי קפה קלוי וטחון, בקפסולה (כמו בקפסולות קפה סגפרדו) או בידית חליטה מתאימה הכוללת מידות. באיטליה שותים את הקפה הקצר בליווי כוס סודה המסייעת לנקות את הפה מחומציות הבוקר ומעניקה לחך הזדמנות טובה לחוות את השחור-שחור הזה על נקי…

ריסטרטו RISTRETTO

ריסטרטו הוא שם איטלקי לאספרסו קצר וחזק מאוד. “סטרטו” פירושו לחוץ באיטלקית, צר ודחוק. מפסיקים את זרימת התמצית אחרי כשני סנטימטרים של קפה (כ- 10 מ”ל) ומתקבל קפה קצרצר, לחוץ ומעורר מאוד.

 

אספרסו ארוך LUNGO

אספרסו ארוך מתאים לאלו האוהבים קפה חזק ומרוכז, אך רוצים מעט יותר נפח. אז מה זה בדיוק אספרסו ארוך? מדובר על אותו כמות קפה כמו באספרסו קצר אבל השוני הוא בכמות המים. אם באספרסו קצר יש בכ-30 מ”ל מים אז באספרסו ארוך כמות המים הינה 45 מ”ל, ז”א 15 מ”ל יותר מים מאספרסו קצר. כאשר הקפה מהול ביותר מים, מתקבל קפה חלש ועדין יותר מהאספרסו הקצר. גם בגרסה זו צריכה להיות קרמה עדינה. יש שמשתמשים להכנת אספרסו ארוך בטחינה גסה יותר למיצוי מדויק של הקפה.

 

אספרסו כפול DUPPIO

אספרסו כפול מתאים לאנשים שאוהבים קפה חזק במיוחד, מדובר במנת קפה כפולה (כשמו כן הוא) כ- 12-14 גרם קפה עם 60 מ”ל מים.

 

אספרסו כפול ארוך

אספרסו כפול ארוך עדין יותר מאספרסו כפול, מדובר על אותה כמות קפה, כ-14 גרם עם תוספת של 15 מ”ל מים, זאת אומרת 90 מ”ל מים. מעין שילוב בין אספרסו כפול לאספרסו ארוך.

 

אמריקנו

אמריקנו הינו קפה אספרסו רגיל (כ-7 גרם קפה) וכמות מאד גדולה של מים. למה הוא ניקרא כך? בזמן מלחמת העולם השנייה, החיילים שהגיעו מאמריקה לאיטליה לא אהבו את הטעם החזק של האספרסו הקצר שהוגש להם, ולכן הם ביקשו למלא את הכוס במים חמים. ניתן גם להוסיף מעט חלב.

קפה אספרסו הפוך של סגפרדו

קפוצ’ינו

האיטלקים שותים אותו בעיקר לפני הצהרים. הקפוצ’ינו מורכב מ- 1/3 אספרסו 1/3 חלב מאודה ו 1/3 חלב מוקצף. מגישים אותו בספל מיוחד שחומם מראש, אם כי במסורת האירופאית הקלאסית לא תמיד מקפידים על זה…

מקיאטו

פירוש השם מקיאטו באיטלקית הוא “מוכתם”. מקיאטו היא מנת אספרסו, עם כתם קטן של קצף חלב מעליה. יש מקיאטו קצר, ארוך או כפול, תלוי איזה סוג של אספרסו מתחשק לכם

שאלות ותשובות על אספרסו

בקפסולת אספרסו רגילה יש כ-7 גרם קפה וזו לפי ההגדרה הרשמית של אספרסו ארוך וקצר.

ההבדל בין אספרסו קצר לארוך הוא בכמות המים, באספרסו קצר משתמשים בכ-30 מ”ל מים בעוד שבאספרסו ארוך משתמשים בכ-45 מ”ל מים.

הכוונה באספרסו כפול היא לשתי מנות של אספרסו קצר, כ-14 גרם קפה בעוד שאספרסו ארוך מכיל מנה אחת של קפה.

למידע וייעוץ לעסקים
הטופס נשלח בהצלחה!
דילוג לתוכן